Teknologiplattformene har revolusjonert markedsføringsfaget

Hvordan? Platformer som Google bringer tusenvis av besøkende til våre nettsteder hvert eneste minutt, 24 timer i døgnet, 365 dager i året mens vi spiser, dusjer eller kjører til jobb. Helt automatisk. I Godt Sagt sier vi at digital markedsføring er vår nye autopilot som kontinuerlig skaffer oss salg og besøk i butikken vår. Aldri før har det vært mulig å bruke 50 kroner, åpne en konto, og få ny, målrettet besøkstrafikk til din virksomhet på minutter. Slik er det nå, og du bør komme i gang.

Mobil med google logo

50mill

Google-søk gjøres daglig i Norge?

3mill

nordmenn søker etter noe på nettet hver dag?

90%

av norske søk skjer på Google?

Digital markedsføring lar oss jobbe på nye måter

Tradisjonelt har vi kjøpt annonser, jobbet med lister, tatt opp telefonen og startet med å ringe for å booke møter. Deretter reiser vi ut for å treffe kunder og håper på å få gjort salget. I dag gjør de digitale plattformene det mulig at kundene også kommer til oss. Hver eneste dag gjøres det 50 millioner søk i Google bare i Norge der en stor andel handler om produkter og tjenester. Derfor bistår vi våre kunder å jobbe kontinuerlig med disse platformene for å skape mer salg og effekt enn det man har klart med tradisjonelle markedsføringskanaler.

Illustrasjon av stegene en forbruker går gjennom før han gjør et kjøp

3.5mill

nordmenn har en Facebook-profil?

68%

av befolkningen bruker Facebook daglig?

1.3mill

nordmenn har en Linkedin-profil?

Digital markedsføring lar oss betale for det som fungerer

For bare få år siden investerte mange tungt i markedsføring og så at det virket. Hvordan? Fordi salget økte. Men man fortsatte å betale for den markedsføringen som ikke virket. Slik er det ikke med digital markedsføring. Nå vet vi eksakt hva som fungerer og vi kan identifisere målgrupper som faktisk kjøper. I tillegg kan vi målrette budskap mye bedre enn før, og tilpasse nettsiden slik at den oppleves relevant for de som besøker den. Dette gir bedre effekt, og mer salg.

Illustrasjon budsjett på en laptop

Kjenn salgstrakta og temperaturloven

Som rådgivere i Godt Sagt med ekspertise i digital markedsføring er vi opptatt av salgstrakten og forståelsen av det vi kaller “temperaturloven” for digital markedsføring. Vi ønsker alle raske salg, men det er viktig å forstå at noen besøkende er klare til å kjøpe, mens andre ikke er klare. Om man forsøker å treffe kalde leads med et varmt budskap som for eksempel et salgstilbud, vil effekten utebli. Vi bistår deg med å riktig kanalstrategi og innhold for å stimulere til best mulig effekt.

Illustrasjon av salgstrakta

Hvorfor skal Godt Sagt bistå deg med digital markedsføring?

I Godt Sagt har vi rådgivere med mange års erfaring som har dyp kjennskap til digital markedsføring. De vet hva som fungerer for få din virksomhet i gang på rett måte. Videre har vi innholdsmarkedsføring og analyse under samme tak, slik at vi kan jobbe effektivt med riktig materiell for din kampanje og måle hva som fungerer.

Person som tar bilde med mobiltelefonen av GodtSagt sine lokaler

Få hjelp til digital markedsføring

Før neste arbeidsdag er omme, hører du fra oss for en uforpliktende samtale om dine utfordringer eller ønsker.