
Ny visuell identitet for å skape et helhetlig inntrykk av NRC Group som selskap, dets fokus på bærekraft og fremtidens infrastruktur

Helhetlig profil i Norden
NRC Group er Nordens ledende entreprenør innen banerelatert infrastruktur med over 2000 fagfolk fordelt på Norge, Finland og Sverige. I februar 2020 kunngjorde NRC Group sin nye strategi og ønsket i den forbindelse å oppdatere sin visuelle profil, i tillegg til å utvikle et gjennomgående fotokonsept for selskapet. De ønsket også filmer som skulle presentere den nye strategien og være med på å rekruttere nye ansatte. Dette skulle være i tråd med NRC Groups strategi om det å være ledende innen bærekraftig infrastruktur.


Tett samarbeid gir gode løsninger
Godt Sagt fasiliterte en workshop sammen med NRC Group for å kartlegge behov og ønsker for den visuelle identiteten. Med utgangspunkt i NRC Groups logo utarbeidet vi en ny fargepalett som var i tråd med selskapets visjoner, verdier og i sammenheng med det nye fotokonseptet. Vi jobbet også frem ikoner som skulle fungere godt på nettsiden nrcgroup.com.
Vi fikk også i oppdrag å definere og skape et nytt fotokonsept for selskapet. Fotokonseptet skulle gjenspeile NRC Groups identitet, med spesielt fokus på verdiene gründersjel, troverdig og omtenksom. Fotostilen skal gi det etterlatte inntrykket av et selskap som er opptatt av bærekraft og morgendagens infrastruktur.
I tillegg til fotokonsept og oppdatering av visuell identitet utviklet vi sammen med NRC Group tre filmer som presenterer selskapets nye strategi, i tillegg til å bidra i rekrutteringen av nye ansatte.

Det grønne helhetlige selskapet
Visuelt har vi jobbet frem en løsning som reflekterer NRC Groups fokus på bærekraft og fremtidens infrastruktur. Den oppdaterte identiteten, fotokonseptet og filmene spiller godt sammen og skaper et helhetlig inntrykk av NRC Group som selskap. Kunden er strålende fornøyd, og vi jobber videre sammen for å fortsette det gode arbeidet!
